Ο Sebastian Vettel κέρδισε με επιβλητικό τρόπο το Gran Prix της Σιγκαπούρης, καθώς δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα από τους αντιπάλους του και έδειξε να είναι πραγματικά εκτός συναγωνισμού.
Η εκκίνηση του Gran Prix της Σιγκαπούρης δεν είχε κάποιο απρόοπτο, πάρα το καλό του ξεκίνημα ο Νico Rosberg δεν κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τον Sebastian Vettel και ο Fernando Alonso μας έδειξε ότι οι καλές εκκινήσεις του είναι πλέον κάτι που τον συνοδεύει. Από την 7η θέση ανέβηκε στην 3η.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου γύρου ο Lewis Hamilton πέρασε τον Felipe Massa, όμως το μονοθέσιό του βρισκόταν εκτός πίστας και υποχρεώθηκε στη συνέχεια να δώσει πίσω τη θέση του στον Βραζιλιάνο οδηγό.
Η συνέχεια ήταν στο πίσω μέρος του grid, καθώς ήδη ο Sebastian Vettel είχε δημιουργήσει μια σοβαρή διαφορά από τον δεύτερο Νico Rosberg. Ο Κimi Raikkonen κατάφερε να περάσει αρχικά τον di Resta (12oς) και στη συνέχεια να πάρει και την 11η θέση από τον Gutierrez.
Στον 11ο γύρο ο Κimi Raikkonen άνοιξε τον χορό των pit stop φορώντας τη μαλακή γόμα κάτι που στη συνέχεια του έδωσε την ευκαιρία να προσπεράσει τον Jenson Button, ενδεικτικό της μεγάλης σημερινής εμφάνισης του Sebastian Vettel είναι και ότι το πρώτο του pit stop το πραγματοποίησε στον 18 γύρο. Μετά το τέλος του 1ου pit stop ο Lewis Hamilton κατάφερε να περάσει τον Felipe Massa και να ανακτήσει τη θέση του, ενώ με την έξοδο από τα pit ο Fernando Alonso βρέθηκε πίσω από τον di Resta, όπου και έμεινε για αρκετούς γύρους.
Σε αυτό το σημείο του αγώνα (20ος γύρος) ο Lewis Hamilton παραπονέθηκε για τα ελαστικά του, όμως ο μηχανικός του σε team radio του ανέφερε ότι ο ρυθμός που διατηρεί είναι καλός. Ο Mark Webber ενώ βρισκόταν πίσω από τον Fernando Alonso φαινόταν να μην μπορεί να τον πλησιάσει την ώρα που ο Romain Grosjean σιγά σιγά τον πλησίαζε.
Στον 20ο γύρο ήρθε και η σειρά του di Resta (είχε ξεκινήσει με τη μεσαία γόμα) να κάνει το πρώτο του pit stop και ουσιαστικά να απαλλάξει τον Fernando Alonso, ο οποίος δεν έδειχνε ικανός να τον προσπεράσει.
Μέχρι τον 25ο γύρο όλα έδειχναν να κυλούν ήρεμα, όμως ο νέος teammate του Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και έπεσε πάνω στα προστατευτικά ελαστικά πριν το tunel. Έτσι το safety car βγήκε στην πίστα με τις 2 Ferrari να μπαίνουν αμέσως στα pit και ο Fernando Alonso να φοράει τη μέση γόμα και ο Felipe Massa τη μαλακή γόμα.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας παρέμεινε στην πίστα για 5 γύρους και η κατάταξη μετά την επανεκκίνηση ήταν Vettel, Rosberg, Webber, Hamilton, Alonso, Grosjean, di Resta, Button και Raikkonen.
Στον 32ο γύρο ο Vettel ήταν ήδη 3,2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Rosberg και συνέχιζε να αυξάνει τη διαφορά του με καταιγιστικό ρυθμό.
Ο Romain Grosjean στον 34ο γύρο και ενώ βρισκόταν στην 6η θέση κλήθηκε να μπει στα pit λόγο προβλήματος στην εισαγωγή του αέρα του μονοθεσίου του και ένα γύρο αργότερα εγκατέλειψε έχοντας κάνει μια αρκετά καλή εμφάνιση.
Στον 41ο γύρο ξεκίνησε και ο χορός των 2ων pit stop με τον Mark Webber να μπαίνει και να βάζει μεσαία γόμα, ένα γύρο αργότερα μπήκε και ο 2ος Rosberg κάνοντας 3,5 δευτερόλεπτα, 0,8 πιο αργός από τον Αυστραλό δίνοντας στον δεύτερο τη δυνατότητα να τον περάσει εύκολα.
Μετά από το δεύτερο pit stop άρχισε να περιπλέκεται η κατάταξη καθώς ο Alonso ,ο Button , ο Raikkonen και ο Hulkenberg που είχε ανέβει στην 5η θέση, δε θα έκαναν 3o pit stop αλλά και ο Guttierez που και αυτός είχε ανέβει στην 7η.
Στον 44ο γύρο άρχισε την επίθεσή του ο Mark Webber περνώντας τον Hulkenberg παίρνοντας την 6η θέση. Στον επόμενο γύρο πέρασε και ο Κimi Raikkonen παίρνοντας την 3η θέση από τον Jenson Button που έδειχνε σιγά σιγά να μην έχει την ταχύτητα που είχε .
Στη συνέχεια ο Mark Webber έφτασε και πέρασε τον Perez ανεβαίνοντας στην 5η θέση και κάπου εκεί παραλίγο να έχουμε και δεύτερο safety car, καθώς ο di Resta έχασε τα φρένα και προσέκρουσε στην άκρη της πίστας χωρίς να κάνει μεγάλη ζημιά στο μονοθέσιό του (κατέστρεψε την μπροστά αεροτομή μόνο), όμως οι άνθρωποι της πίστας κατάφεραν πάρα πολύ γρήγορα να μεταφέρουν το μονοθέσιό του εκτός πίστας.
Στους τελευταίους γύρους είχαμε και τα καλύτερα, ο Rosberg και μαζί του ο Hamilton μπόρεσαν να προσπεράσουν τους Perez και Button και να επωφεληθούν από την εγκατάλειψη του Μark Webber από κιβώτιο και να πάρουν την 4η και την 5η θέση.
Στην 6η θέση ο αθόρυβος Massa, 7oς ο Button που δεν κατάφερε κάτι λόγο ελαστικών, 8ος ο Perez και την δεκάδα κλείνουν οι Hulkenberg και ο Sutil. Για ακόμη μια φορά αποδοκιμάστηκε ο Sebastian Vettel κατά την απονομή!
Μετά το τέλος του σημερινού αγώνα, στο πρωτάθλημα των οδηγών ο Vettel προηγείται με 247 βαθμούς, με τους Alonso και Hamilton να ακολουθούν με 187 και 151 βαθμούς. Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών η Red Bull βρίσκεται στη πρώτη θέση με 377 βαθμούς, με την Ferrari στη δεύτερη με 274 βαθμούς και την Mercedes στη τρίτη με 267 βαθμούς.
Επόμενος αγώνας σε 15 μέρες στην πίστα της Kορέας στις 4-6/10. Ακολουθούν τ’ αποτελέσματα καθώς επίσης και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών, όπως έχουν διαμορφωθεί μετά από τον σημερινό αγώνα.
Κατάταξη Αγώνα
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Γύροι | Χρόνος | Grid | Βαθμοί |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 61 | 1:59:13.132 | 1 | 25 |
2 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari | 61 | +32.6 secs | 7 | 18 |
3 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 61 | +43.9 secs | 13 | 15 |
4 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes | 61 | +51.1 secs | 2 | 12 |
5 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 61 | +53.1 secs | 5 | 10 |
6 | 4 | Felipe Massa | Ferrari | 61 | +63.8 secs | 6 | 8 |
7 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 61 | +83.3 secs | 8 | 6 |
8 | 6 | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | 61 | +83.8 secs | 14 | 4 |
9 | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | 61 | +84.2 secs | 11 | 2 |
10 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 61 | +84.6 secs | 15 | 1 |
11 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 61 | +88.4 secs | 18 | |
12 | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 61 | +97.8 secs | 10 | |
13 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 61 | +105.161 secs | 16 | |
14 | 18 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 61 | +113.512 secs | 12 | |
15 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 60 | +1 Lap | 4 | |
16 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 60 | +1 Lap | 20 | |
17 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 60 | +1 Lap | 22 | |
18 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 60 | +1 Lap | 21 | |
19 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault | 60 | +1 Lap | 19 | |
20 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 54 | Accident | 17 | |
Ret | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 37 | Pneumatics | 3 | |
Ret | 19 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 23 | Accident | 9 |
Βαθμολογία Οδηγών
Θέση | Οδηγός | Εθνικότητα | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | German | Red Bull Racing-Renault | 247 |
2 | Fernando Alonso | Spanish | Ferrari | 187 |
3 | Lewis Hamilton | British | Mercedes | 151 |
4 | Kimi Räikkönen | Finnish | Lotus-Renault | 149 |
5 | Mark Webber | Australian | Red Bull Racing-Renault | 130 |
6 | Nico Rosberg | German | Mercedes | 116 |
7 | Felipe Massa | Brazilian | Ferrari | 87 |
8 | Romain Grosjean | French | Lotus-Renault | 57 |
9 | Jenson Button | British | McLaren-Mercedes | 54 |
10 | Paul di Resta | British | Force India-Mercedes | 36 |
11 | Adrian Sutil | German | Force India-Mercedes | 26 |
12 | Sergio Perez | Mexican | McLaren-Mercedes | 22 |
13 | Nico Hulkenberg | German | Sauber-Ferrari | 19 |
14 | Daniel Ricciardo | Australian | STR-Ferrari | 18 |
15 | Jean-Eric Vergne | French | STR-Ferrari | 13 |
16 | Pastor Maldonado | Venezuelan | Williams-Renault | 1 |
17 | Esteban Gutierrez | Mexican | Sauber-Ferrari | 0 |
18 | Valtteri Bottas | Finnish | Williams-Renault | 0 |
19 | Jules Bianchi | French | Marussia-Cosworth | 0 |
20 | Charles Pic | French | Caterham-Renault | 0 |
21 | Giedo van der Garde | Dutch | Caterham-Renault | 0 |
22 | Max Chilton | British | Marussia-Cosworth | 0 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Red Bull Racing-Renault | 377 |
2 | Ferrari | 274 |
3 | Mercedes | 267 |
4 | Lotus-Renault | 206 |
5 | McLaren-Mercedes | 76 |
6 | Force India-Mercedes | 62 |
7 | STR-Ferrari | 31 |
8 | Sauber-Ferrari | 19 |
9 | Williams-Renault | 1 |
10 | Marussia-Cosworth | 0 |
11 | Caterham-Renault | 0 |