Με αφορμή τα προβλήματα που έχουν προκύψει  στο χώρο της εκπαίδευσης, σχετικά με τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις  των σχολικών μονάδων ο Βουλευτής Ημαθίας Μιχάλης Χαλκίδης  επισκέφθηκε στα γραφεία τους, τους  Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, κ. κ.  Διαμαντόπουλο Διονύσιο και Φλιτούρη Ευθύμιο αντίστοιχα, και συζήτησε μαζί τους τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο  Νομός μας σε σχετικά θέματα. 

Στη συνέχεια είχε σειρά επαφών με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, γονείς καθώς και τον αντιπεριφερειάρχη, κ. Κώστα Καραπαναγιωτίδη, για το θέμα της μεταφοράς των μαθητών.
Ύστερα από  τις επισκέψεις αυτές για τα θέματα της εκπαίδευσης γενικότερα, αλλά και ειδικότερα  ο Βουλευτής έκανε την παρακάτω  δήλωση:  
«Οι συνεχιζόμενες αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης  αποτελούν για τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρώτη προτεραιότητα προς το σκοπό ισοπέδωσης των  πάντων. Οι συνεχείς αλλαγές σε όλους του τομείς της εκπαίδευσης και η αντίληψη «ή τα αλλάζουμε όλα ή όχι», πιστεύουν πως συμβάλει στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος πολύ καλύτερου από εκείνο που είχαμε μέχρι τώρα.
Ο προσχηματικός διάλογος για  ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης,  η αξιοποίηση των υποδομών καθώς και η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές, δεν είναι τίποτε περισσότερο  από το άλλοθι για προειλημμένες αποφάσεις. Δεκάδες σχολεία, τόσο στην επαρχία, όσο και στα αστικά κέντρα με την  επιλογή της Κυβέρνησης και του Υπουργείου για συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων θα οδηγηθούν   αναμφισβήτητα  σε κλείσιμο. Από τη μια ο νόμος του Καλλικράτη και  από την άλλη η ηγεσία του Υπουργείου συμβάλουν σε μια προοπτική βέβαιης υποβάθμισης της  υπαίθρου, όπου οι  πολίτες θα  βιώσουν  τις συνέπειες  για μια ακόμη φορά.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σε μια αγωνιώδη προσπάθεια δημιουργίας συνενόχων στο όλο σχέδιό της ψάχνοντας μια πολιτική διέξοδο για τις συγχωνεύσεις των σχολείων,  ζήτησε από τις  Δημοτικές Αρχές τις δικές τους προτάσεις, προφασιζόμενη το διάλογο. Αυτό δεν έγινε ποτέ γιατί δεν θέλησε να γίνει.
 Πρωταρχικός σκοπός και στόχος του Υπουργείου θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση της παιδείας και όχι η εξοικονόμηση πόρων που  θα  οδηγήσουν αναμφισβήτητα σε κοινωνικά αδιέξοδα και απαράδεκτες καταστάσεις σχετικά με τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων.
     Η προσπάθεια της Κυβέρνησης να  μεταφέρει  το κόστος στη τοπική αυτοδιοίκηση , άρα σε βάρος των τοπικών κοινωνιών  είναι περισσότερο από κάθε άλλη φορά εμφανής. Μια προσπάθεια στην οποία αντιδρούν: οι τοπικές κοινωνίες, οι φορείς, οι Σύλλογοι Γονέων, οι μαθητές  οι εκπαιδευτικοί.
Ποιός αλήθεια θα αναλάβει το κόστος της μεταφοράς των μαθητών που είναι ήδη πολύ μεγάλο και θα γίνει ακόμη μεγαλύτερο;
Το κόστος αυτό εξάλλου δεν είναι σήμερα η αιτία που δεν μεταφέρονται οι μαθητές  και έχει οδηγήσει τους δικαιούχους σε μια σειρά διαμαρτυριών;
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού ζήτησα, σήμερα, από τον αντιπεριφερειάρχη, κ. Κώστα Καραπαναγιωτίδη,  να προβεί σε όλες τις ενέργειες, ώστε να δοθεί λύση.
Καλούμε ακόμη τον Υπουργό Εσωτερικών να επιληφθεί άμεσα του ζητήματος αυτού. Τον  καλούμε,  να προβεί σε άμεση υπογραφή της σύμβασης, ώστε να αρχίσει   η μεταφορά των μαθητών καθώς  και η άμεση   απόδοση των χρεών στους δικαιούχους.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει,  αντί να προφασίζεται το διάλογο, να πάρει θέση στα παρακάτω σημαντικά θέματα, αν πραγματικά θέλει να αναβαθμίσει την εκπαίδευση, δημιουργώντας συγχρόνως ευκαιρίες επίλυσης των ζητημάτων αυτών :  
·    Την υποχρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου 
·    Την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών 
·    Την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής καθώς και μία σειρά άλλων  μέτρων
Καλούμε, τέλος, την αρμόδια Υπουργό Παιδείας να αναλογισθεί τις ευθύνες  και να μην προχωρήσει  σε καμία  συγχώνευση ή κατάργηση σχολικής μονάδας, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, τη συγκέντρωση των μαθητών σε πολύ μεγάλες σχολικές μονάδες, την υποβάθμιση περιοχών, την αύξηση του χρόνου και του κόστους μεταφοράς μαθητών και την απώλεια θέσεων εργασίας στο χώρο της εκπαίδευσης,  χωρίς να λάβει υπόψη της τις θέσεις των τοπικών κοινωνιών, αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών που βιώνουν καλύτερα από τον καθένα μας  καθημερινά την εκπαίδευση».