Για αυτό το θέμα, ζητήσαμε από τον διοικητή της Τροχαίας Βέροιας, το Σωματείο Ταξί Βέροιας, το Αστικό ΚΤΕΛ Βέροιας, το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ημαθίας, καθώς και από τον ειδικό συνεργάτη του Δήμου Βέροιας, επί του θέματος, συγκοινωνιολόγο – πολιτικό μηχανικό Σάμουελ Σαλέμ.
Η άποψη των επαγγελματιών οδηγών
«Πιο πολύ φταίνε τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα δεξιά και αριστερά, παρά τα φανάρια» ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης, προσθέτοντας και την ανάγκη αυξημένης αστυνόμευσης για τα παρανόμως παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Σχετικά με την κόμβο της πλατείας Ωρολογίου, όπου σήμερα οριοθετείται η κυκλοφορία των οχημάτων με τα πλαστικά κολωνάκια, ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί προτείνει την δημιουργία κυκλικού κόμβου.
Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Βέροιας Παύλος Παυλίδης, ο οποίος προήδρευε και της επιτροπής κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2010, τάχθηκε υπέρ της κατασκευής κυκλικών κόμβων, ωστόσο τόνισε πως η λειτουργία των φαναριών απαιτεί μία οργανωμένη μελέτη, καθώς επηρεάζεται συνολικά η κυκλοφορία.
Μάλιστα, επικαλέστηκε το παράδειγμα της Τουρκίας, της Ολλανδίας και άλλων χωρών, αλλά και Ελληνικών πόλεων, όπως την Κοζάνη και τα Γρεβενά, που έχουν καταργήσει τα φανάρια και έχουν κάνει κυκλικούς κόμβους, οι οποίοι εξασφαλίζουν την ομαλή ροή των οχημάτων, όλες τις ώρες.
Ειδικά για την διασταύρωση της Μητροπόλεως – Βενιζέλου – Εληάς σημείωσε ότι θα μπορούσε να λειτουργούν σηματοδότες, ωστόσο απαιτείται λεπτομερής μελέτη για τους χρόνους, καθώς τις ώρες αιχμής ίσως θα υπάρχουν μεγάλες ουρές.
‘Oπως σημείωσε ο κ. Συμεωνίδης, θα πρέπει να κοιτάξουν οι αρμόδιοι να πεζοδρομήσουν το κέντρο ή έστω να ελαφρύνουν τους δρόμους από τον όγκο των οχημάτων και όχι να βάλουν φανάρια.
Σχετικά με τα ήδη λειτουργούντα στις εισόδους της πόλης, τόνισε πως πρέπει να ρυθμιστούν ώστε να δίνουν όσες το δυνατόν περισσότερες κατευθύνσεις.
Ιδιαίτερη επικινδυνότητα, όπως ανέφερε ο Διοικητής, παρουσιάζεται στις διασταυρώσεις Πιερίων και Σαμψούντος, Πιερίων – Θωμαΐδου, Ανοίξεως – Κουντουριώτη (κάτω από το μπάσκετ της Εληάς), καθώς και η διασταύρωση στην πλατεία Ωρολογίου, στη συμβολή με τις οδούς Μπότσαρη και Μαυρομιχάλη.
Όσον αφορά όμως το κέντρο της Βέροιας, ο κ. Κούγκας θεωρεί πως πρέπει να αποφορτιστεί από τον μεγάλο όγκο των οχημάτων και προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να στραφούν οι όποιες μελλοντικές μελέτες.
Η άποψη του συγκοινωνιολόγου του Δήμου Βέροιας
Σχετικά με την λειτουργία των φαναριών, ανέφερε πως μπορεί να τακτοποιείται η κίνηση τις ώρες αιχμής, αλλά δημιουργούνται καθυστερήσεις τις ώρες που δεν υπάρχει αυξημένος όγκος οχημάτων. Επιπλέον, πρόσθεσε πως η αναλογία στο κόστος μεταξύ φαναριών και κυκλικών κόμβων είναι 3 προς 1, δηλαδή, το κόστος κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας των φαναριών, είναι 3 φορές περισσότερο από την κατασκευή κυκλικών κόμβων.
Από την άλλη, με την λειτουργία των φαναριών μπορεί θεωρητικά να αποκλείεται η ύπαρξη ατυχημάτων, ωστόσο μία παραβίαση μπορεί να έχει τραγικά αποτελέσματα, ενώ με την ύπαρξη κυκλικών κόμβων, τα οχήματα αναγκάζονται να κόψουν ταχύτητα, οπότε και ατύχημα να σημειωθεί, θα είναι μόνο υλικών ζημιών.
Συμπεράσματα
Τέλος, ο συγκοινωνιολόγος του Δήμου Βέροιας, έθεσε το θέμα σφαιρικότερα, καθώς το θέμα πρέπει να αντιμετωπιστεί μέσα από μία σφαιρική μελέτη, που να λαμβάνει υπόψη τόσο την λειτουργικότητα, όσο και την ασφάλεια των δρόμων. Ωστόσο, ο κ. Σαλέμ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει δοκιμαστική λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών στο κέντρο της πόλης, ώστε να εξεταστεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους ή όχι, πάντα όμως με την προτεραιότητα στην μελέτη κυκλικών κόμβων.
Όπως και να έχει, κάτοικοι και επισκέπτες της πόλης περιμένουν άμεσα δράσεις, ώστε επιτέλους το κέντρο της Βέροιας να γίνει πιο ανθρώπινο, τόσο για τους οδηγούς, όσο και για τους πεζούς. Το πώς θα γίνει αυτό, επαφίεται στους ειδικούς, το πότε όμως, εξαρτάται καθαρά από την πολιτική βούληση.